Lees een boek: Eleonor and Park ➫ Rainbow Rowell

3/28/2017




Het prachtige en tijdloze liefdesverhaal van twee buitenbeentjes tijdens een schooljaar in 1986. Eleanor en Park zijn personages bij wie de lezer dicht op de huid zit. De twee kunnen niet met en niet zonder elkaar. Dit boek ademt liefde; de belachelijkheid en onontkoombaarheid van liefde, maar ook de kracht en energie die uitgaat van houden van. Die eerste liefde die hartverscheurend kan zijn en je tot wanhoop kan drijven. Het einde is onverwacht en compromisloos, wat maakt dat je meteen opnieuw wilt gaan lezen.


Doorheen dit boek volg je het verloop van een groeiende liefde tussen twee jongeren. Park voelt zich een buitenbeentje. Eleanore is er ééntje. En desondanks het feit dat de twee eerst niet met elkaar praten, ontdekken ze gemeenschappelijke interesses en groeien om deze manier dichter naar elkaar toe.


Het verhaal gaat over hun liefde, maar ook over hoe het is om je thuis niet thuis te voelen en hoe je als vriend er machteloos kunt bij staan. En voor de rest, gaat het boek in mijn ogen over niet veel anders. Ik hou van boeken waar een diepere betekenis in zit, een zwaar thema, enz. En ook al wordt in dit boek een problematische thuissituatie aangehaald, het raakte me niet zo hard als andere verhalen.


Begrijp me niet verkeerd, het is een goed boek. Leuk om te lezen, fijn om te zien hoe jongere verliefd op elkaar worden en tot het uiterste willen gaan voor elkaar. Maar ik kan het makkelijk wegleggen zonder er over na te denken. En ik ga graag op in verhalen en dat miste ik hier een beetje.









You Might Also Like

0 reacties