Goodbye, Norma Jeane.

3/02/2017

Enige tijd geleden vertrok ik richting het Fakkeltheater in Antwerpen. Lang geleden dat ik er geweest was, zeker 6 jaar. Deze keer ging ik kijken naar Goodbye, Norma Jeane. 

Als eerste moet ik zeggen dat het heel lang geduurd heeft voordat ik deze post kon schrijven. Niet enkel omdat ik ziek ben geweest, maar vooral omdat ik sprakeloos ben terug gekomen van de musical. Volledig sprakeloos. 


Drie acteurs, een pianist en enkele decorstukken. Dat was alles dat deze musical nodig had om mij van mijn sokken te blazen. Je kan het beschrijven als een 'simpele musical' want veel spektakel heb je er niet aan. Maar dat is voor mij de grote meerwaarde van deze musical. Een kleine zaal, een klein podium en drie magnifieke acteurs. 

Het is geen geheim dat ik een liefde heb voor musical en piano. En een musical met enkel piano begeleiding en een trompet. Ik bedoel DANK U WEL! De muziek is een combinatie van rustige en iets meer up tempo muziek. Ik zou zeggen zoek zeker eens de enkele clips op youtube op, lokaal kunnen deze niet overbrengen hoe het echt voelde in de zaal. Ik had kippenvel van het begin tot het einde. Zo'n goede zangers! Zo'n mooie muziek!


Het verhaal gaat over Marylin Monroe. Over haar leven en zeker en vast over wat er nu eigenlijk echter gebeurde op de avond van haar dood. Een jonge 'fan' gaat opzoek naar de waarheid en die krijgt hij ook. 

Sorry voor deze korte post. Maar ik heb een blog om het goed te maken. Het is geen geweldige kwaliteit, mijn stem is zo goed als kapot. Maar hé, het is iets. 







You Might Also Like

0 reacties