Beauty and the Beast

3/24/2017

Vorige woensdag was het zover! Beauty And The Beast kwam uit in België. En als grote musical en Disney fan kon ik het echt niet laten om te wachten tot het weekend om deze film te gaan zien. Dus ging ik naar The Ladies At The Movies Special Edition: Beasty And The Beast. 

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet denk dat ik nog eens een ladies at the movies ga doen. Van het evenement was ik lichtjes teleurgesteld. Veel te doen was er niet, de goodiebag veel tegen en de activiteiten waren niet interessant. Gelukkig was er de film nog.


DANKJEWEL DISNEY! Voor het maken van een geweldige film! Van het begin tot het einde zat ik met tranen in mijn ogen. Alan Menken maakte prachtige nieuwe versies van de muziek waardoor je op ieder moment kippenvel hebt. Ook zijn er enkele nieuwe liedjes, waarbij ééntje ervoor zorgt dat je echt begint te wenen omdat het zo mooi is: Evermore. Ik was ook zeer blij dat The Mob Song nog steeds aanwezig was. Het is mijn favoriete liedje uit de originele film en Alan did it justice. Tijdens het kijken zong ik de liedjes mee in mijn hoofd, dan merk je wel dat enkele songteksten zijn aangepast. 

Ook het verhaal kreeg wat aanpassingen. Belle is sterker dan ooit en is in dit verhaal de uitvindster. Ook krijgen we een beeld in het verleden van Belle, eindelijk weten we wat er met haar moeder gebeurde. En het Beest.... Ik hou nog meer van hem dan ervoor! Ook Gaston en Lefou zijn geweldig. Het is ook fijn dat Disney van Lefou een homo heeft gemaakt. Het wordt wel eens tijd dat Disney wat meer openminded wordt. Al is het heel erg subtiel in de film. Plus mag ik even zeggen dat Lumière en Plummet echt een schattig koppel zijn. 


De film zag er gewoon weg prachtig uit, alles ziet er gewoon echt uit. Ookal is een groot deel van de film gemaakt met computersoftware. 

Deze film is echt een aanrader voor alle Disney en musical fans! Ga hem maar snel kijken! Ik ben nu één van de eersten die de film zag, maar heb nog niet veel mensen om er mee over te praten. 

Heb jij hem al gezien? Wat vond jij er van? 


You Might Also Like

0 reacties