10 items die zeker niet op je bucketlist mogen ontbreken ✑ Gastblog door Lara

2/07/2017

Wat is een bucketlist?  
Betekenis: [Bucketlist: Een bucket list of emmerlijst is een lijst met dingen, die iemand nog gedaan wil hebben voor hij sterft (kicked the bucket). Terminaal zieke mensen stellen soms nog een bucket list op. De naam is vooral populair geworden door de in 2007 uitgekomen film The Bucket List.]

Dit is de betekenis die ik terugvond toen ik de betekenis van bucketlist opzocht. Ik kende de bucketlist al langer en besloot een eindje terug zelf een bucketlist op te stellen. Een lijst die uiteindelijk 155 (?!) items lang is geworden en waarbij elk puntje verduidelijkt wordt met een prentje. Yes i did it really well…


Mijn bucketlist

Vandaag stel ik jullie een paar van mijn things-to-do-before-you-die voor. Here we go!

 #11 Learn how to surf

Been there, done that!

Je leest het goed, ik had het geluk om tijdens mijn reis naar Zuid-Afrika te leren surfen op de prachtige stranden van Mosselbaai. Het hing alles behalve gemakkelijk in het begin maar eens je het door hebt is het een fantastisch gevoel!

#16: Study abroad

Ikzelf ben van nature iemand die graag nieuwe dingen ontdekt, iemand die ernaar hunkert om de wereld te zien en alles te ontdekken wat er maar te ontdekken valt. Ik ben iemand die andere culturen wil proberen, vreemde talen wil leren en gewoon zelfstandig wil zijn. Het is dan ook vanzelfsprekend dat, vanaf ik de kans heb om in het buitenland te gaan studeren ik deze dan ook met beide handen zal grijpen. Ik ben er dus vrij van overtuigd dat dit puntje binnen een aantal jaar zal doorstreept zijn.

#19: get a small tattoo that means a lot

Deze is er eentje dat al heel lang op mijn lijstje staat. Een tattoo laten zetten is iets dat ik al lang wil. Geen grote, gewoon een kleintje met een sterke betekenis. Aangezien mijn vader daar alles behalve voorstander van is zal het op dit moment nog bij een droom blijven vrees ik.

#28: sleep under the stars

Nummer 28 hoort bij het lijstje thuis van puntjes die al vervult zijn. Tijdens een chirokamp én tijdens mijn reis in Zuid-Afrika heb ik al onder de sterren geslapen. In tegenstelling tot de nacht tijdens chirokamp koud was, heb ik er in Zuid-Afrika wél enorm van genoten. De sterren die daar aan de hemel staan zijn prachtig. Als ik ’s avonds naar buiten kijk denk ik nog vaak aan die nacht terug.

#71: volunteer in another country

Ook deze kan bij het lijstje terecht van dromen die al vervult zijn. In de zomer van 2015 ben ik 6 weken naar Borneo geweest om daar vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis. Het was het mooiste en tegelijkertijd het moeilijkste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan. Ik heb er zo veel dingen bijgeleerd en ontzettend veel mensen leren kennen waar ik alleen maar kan naar opkijken. Ik ben als mens veranderd en mijn blik op de wereld is erdoor helemaal op zijn kop gezet. 

#131: Go cliff diving

Cliff diving! Ik ben, zo lang ik me kan herinneren, altijd al iemand geweest die avontuurlijk is. Iemand die haar comfort zone wil opzoeken en dan erbuiten zal stappen. Soms vind ik het verschrikkelijk eng en twijfel ik enorm, maar achterna krijg je zo’n kick en ben je zo trots op jezelf. Dat heb je ook maar opnieuw mooi gedaan. Als je een angst hebt overwonnen heb je het gevoel dat je de wereld aankan. Goed voor je zelfvertrouwen is het zeker! Dus waarom zou je nooit iets eng doen van tijd tot tijd?

#138: Finish a wreck this journal

Crafting it is! Ik heb al sinds 2015 een Wreck this Journal. Deze is al op verschillende plaatsen wereldwijd geweest en ging altijd mee wanneer ik lang moest wachten of mij moest bezighouden. Ondertussen is hij al goed versleten en valt hij uit elkaar. Is er op gemorst geweest en is hij door de kamer gevlogen. Hij is doorgegeven geweest en héél veel mensen hebben er een stukje van zichzelf ingestopt. Ergens ben ik wel trots op dit boekje. Het stelt een stukje van mezelf voor. Ik zit ondertussen al héél ver en hij is zo goed als af. Maar na die ontelbare uren die ik eraan gespendeerd heb zijn nog niet alle opdrachten vervult, en dat zal hij volgens mij nooit echt zijn. Volgens mij zal ‘af’ zijn dan ook niet betekenen dat ik alle opdrachten volbracht heb, maar dat ik er zelf tevreden mee ben.

#142: Have a flour fight

Sinds een 10-tal jaar ben ik een trots lid van de chiro. Elke zondag leven we ons uit met vrienden en praten we uren na. Iedere zomer gaan we samen op kamp en beleven we de mooiste, vettigste 2 weken van de zomer. Modder in ons haar of in een composthoop rollen? Da’s een koud kunstje voor ons. Een gevecht met bloem daarin tegen hebben we nog nooit gedaan en ergens lijkt het me wel ontzettend grappig om eens mee te maken! Tot het in je ogen begint te prikken natuurlijk…


#145: Donate money for charity

Check! Ook deze heb ik al gedaan. In 2016 heb ik een wedstrijd gewonnen waaraan vrouwen tussen 15 en 18 konden deelnemen die opkomen voor de rechten van de vrouw. Na een hele selectieprocedure ben ik eruit gekomen als winnaar en heb ik €500 gewonnen. Dat geld heb ik doorgestort naar Living Waters Village, het weeshuis waar ik in Borneo als vrijwilliger ben gaan helpen.

#148: go camping with my best friend

Last but not least! Go camping with my best friend.

Uitstapjes doen met vrienden vind ik zelf fantastisch en nodig. Camperen met vrienden, buiten mijn vrienden van de chiro dan natuurlijk, heb ik nog nooit gedaan. Deze zomer zijn we van plan om samen naar een festival te gaan dus dan zal deze ook waarschijnlijk vervult worden. Ik kijk er ontzettend naar uit en kan nu al niet meer wachten. Tot de vroege uurtjes opblijven en lachen, gieren en brullen met elkaars verhalen. En binnen een aantal jaar zullen we ons dit uitje waarschijnlijk nog altijd herinneren en er met zoveel plezier op terugkijken!


Wat staat er op jouw bucketlist?

———

Hier kan je Lara vinden. 

Social media links:






You Might Also Like

0 reacties