Lees een boek: Me before you ➫ Jojo Moyes

1/17/2017

Lou Clark weet veel dingen. Ze weet hoeveel voetstappen er zijn tussen de bushalte en thuis. Ze weet dat ze het leuk vindt om in de theewinkel De Geboterde Bol te werken en ze weet dat ze misschien niet echt houdt van haar vriend Patrick.  
Wat Lou niet weet is dat ze op het punt staat haar baan te verliezen, of dat hetgeen haar geestelijk gezond houdt, is dat ze weet wat er komen gaat.
Will Traynor weet dat zijn motorongeluk zijn wil om te leven wegnam. Hij weet dat alles nu heel klein en leeg voelt, en hij weet precies hoe hij dat gaat stoppen.  
Wat Will niet weet is dat Lou op het punt staat zijn wereld binnen te stormen in een explosie van kleur. En wat ze allebei niet weten is dat ze elkaar voor altijd gaan veranderen.





Velen hebben waarschijnlijk de verfilming inmiddels al gezien. En ook al is de film goed, voor een film. Er gaat niet boven een boek. En dit boek verdient zeker en vast een plaats hier op mijn blog. Al vind ik het moeilijk om over het boek te vertellen zonder te veel weg te geven. 

Louisa is op zoek naar een job, nadat haar vorige beëindigd werd. Haar ouders hebben dan ook echt wel het geld nodig. Wanneer ze gaat solliciteren voor de job als verzorgster van een verlamde man, wordt ze onmiddellijk aangenomen. Snel blijkt dat het gaat om Will, een man in zijn begin dertig, die verlamd werd door een verkeersongeluk. En Will is, nu ja, nors. Laat ons zeggen in het begin mocht ik hem totaal niet. Hij is onvriendelijk en arrogant. Maar doorheen het verhaal verdient hij toch wel een beetje meer van mijn liefde.





Lou vindt het dan ook verschrikkelijk om daar te werken maar, zoals ik al vermeld heb, ze heeft echt het geld nodig. En stilaan groeien de twee toch naar elkaar toe. En wanneer Lou er achter komt dat Will niet meer verder wil met zijn leven, doet ze er dan ook alles aan om hem van gedachten te doen veranderen. 



Ook bij het lezen van dit boek, heb ik mijn hart moeten vasthouden. En laat ons zeggen, dat ik af en toe het boek heb moeten wegleggen omdat ik het even niet meer aankon. Maar ook al speelt het zo in op je gevoelens, het is en blijft een prachtig boek. En behoort dan ook bij de boeken die mij het meeste geraakt heeft. Samen met enkele anderen zoals All the bright places en Before I die. 



Tip voor als je het boek wil lezen: koop een doos zakdoekjes! 

Er bestaat een vervolg om dit verhaal, waarin je Lou verder volgt. Zelf had ik er geen nood aan om dat vervolg te lezen. Het einde was voor mij goed zo en ik laat de rest liever aan mijn fantasie over. Dit is een boek dat in mijn ogen geen vervolg nodig heeft. 

Voor zij die het boek al gelezen hebben. Wat was jullie favoriete moment in het verhaal? En hebben jullie het vervolg gelezen? 







You Might Also Like

2 reacties

  1. Vind dit echt een leuk boek, helemaal girly ook! De film is trouwens ook erg tof

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind Lou echt zo'n leuk personage, vooral omdat ze zo vrolijk is ingesteld en als ze voor iets gaat doet ze dit ook volledig. De film was inderdaad ook erg leuk. Ik ben hem onduidelijk in de cinema gaan kijken toen hij uit kwam. :)

      Verwijderen