Een jaar vol emoties // 2016 in een vogelvlucht

1/10/2017

Hoe vreemd is het dat 2016 al gedaan is? Ik herinner me nog de dag dat ik mijn 2015 voornemens aan het samenvatten was op mijn Engelse blog, alsof het gisteren was. Dit jaar is er redelijk veel gebeurd. Ik heb niet het meest spectaculaire en interessantste leven, maar toch zijn er zaken die er voor mij uitspringen. Daarom nemen we in deze post een snelle reis doorheen 2016. 

Doe je gordel aan, want we stijgen op! 

Persoonlijk

Nu, in december 2015 overleed mijn bompa (aan mijn vaders kant), dus dit jaar was af en toe wel iets minder. Vooral op de moment waarop je normaal samen kwam. Maar oké, ik zet dit even in het begin, nu kunnen we verder naar de leukere dingen. 

In 2016 rondde ik mijn eerste jaar aan de hoge school af, zonder herexamens. Nu waarschijnlijk had ik gewoon veel geluk en had ik goed gegokt op die meerkeuze vragen. Maar het was toch leuk om een hele zomer op kamp te kunnen gaan zonder te moeten studeren. Ik leerde in 2016 dan ook twee meisjes beter kennen op mijn school, nu kan ik geen leven voorstellen zonder deze twee gekke meiden. Vriendschap-gewijs was dit jaar dan ook een top jaar! 


Dit jaar heb ik echter ook wel goede vrienden vaak moeten missen. My little bestie studeert in Kortrijk, en al denk je 'zo ver is dat toch niet?', toch vervelend om te kunnen afspreken. Een andere getalenteerde vriendin zit in Engeland, waar ze film production studeert. And last but not least, zit er ook nog eentje in Vorselaar. Gelukkig is  er internet!

Ik heb leren autorijden!

Mijn haar is enkele tinten lichter. EINDELIJK!

In mijn familie werd er weer een kleine pruts geboren, dit keer een achterneefje. Welkom in de wereld, Lex!


Ook heb ik mezelf veel beter leren kennen dit jaar. Ik maak er geen geheim van dat ik soms in de knoop lig met mezelf, geen idee waar ik naar toe wil, waar ik goed in ben. Persoonlijk vind ik dat ik hard gevorderd ben. Vroeger had ik het er heel moeilijk mee dat ik niet echt super goed ben in 1 ding, geen echt talent. Nu heb ik me er meer bij neergelegd dat ik gewoon average ben in vanalles. Oké, ik blink niet echt uit in iets (toch niet vanuit mijn eigen ogen), maar dat betekend niet dat je niets kunt bereiken. Doorheen dit jaar heb ik ook vaak gebabbeld over problemen waarmee ik in het verleden gekampt heb, dit vooral in gesprekken op school. Al geef ik toe, over huidige gedachten kan ik nog steeds niet zo goed praten. Ik wacht wel tot het beter gaat en zal dan wel mij mond openen. 

Vrije tijd

Dit jaar heb ik ook weer enkele musicals gaan bekijken, al moeten de meeste nog komen in 2017. Ook ben ik begeleider geweest op de musicalstage van Tatyana Beloy. En neen, ik heb niet moeten zingen ofzo, dat ga ik die mensen niet aandoen. Ik heb de jongere kinderen begeleid. En ik vond het geweldig om in dat wereldje te zitten. Muziek overal, mensen die random beginnen te jammen, de stress van het backstage wanneer iedereen wachtend in de coulisse staat voor ze op moeten. 

Nu we het toch over kampen hebben. Ik deed ook mijn cursus voor hoofdanimator. En slaagde voor mijn stage, dus nu bezit ik twee attesten in het jeugdwerk. Op naar nummer 3!


Een jaar geleden begon ik ook met mijn Nederlandse blog, deze dus. Ik heb gemerkt dat het blogger wereldje toch iets anders loopt in België dan met een Engelstalige blog. Ik mis een beetje zo dat echte community gevoel. Je vind wel community sites uit Nederland. Maar zelf heb ik steeds een beetje schrik om me echt in te schrijven bij zo'n site. Met mijn engelse blog zat ik in Facebook groepen waar we tips en tricks uitwisselde. Ook kreeg ik op mijn andere blog voor meer reacties en werd in genomineerd voor tags enzo. Iets wat ik niet ervaar met deze blog. Als jullie toch leuke groepen weten, geef ze zeker door aan mij! Ook heb ik minder views, maar natuurlijk mijn doelgroep is ook kleiner.

Wat komt er in 2017?

Wel in het komende jaar staan er weer leuke dingen te wachten. Als eerste ga ik voor de eerste keer op stage voor school. Zo spannend! Ook doe ik mijn cursus en stage voor instructor, zodat ik cursussen kan geven. Er staan musicals en concerten gepland, zoals Cats, Norma Jeane, de K3 show en de Ghost Rockers Tour. In april maak ik ook mijn weg naar Phantasialand met een groep vrienden.  En waarschijnlijk komen er nog vele dingen bij! 

Wat was jullie hoogtepunt uit 2016? En wat staat er op jullie planning voor het komende jaar? 
Laat het me weten! 







You Might Also Like

0 reacties