Chocolademousse-Brownie ✑ Gastblog door Tessa Ijmker

1/24/2017

Een paar dagen geleden vroeg Hanne om een leuke gastblog om jullie mee te vermaken. Dat doe ik natuurlijk graag, want ik heb veel dingen die ik wil delen. Een van die dingen, die ook relatief veel mensen aanspreekt, zijn natuurlijk recepten. En, omdat toetjes vaak de meest geliefde gang zijn bij de maaltijd, deel ik vandaag een gezond toetje met jullie: een chocolademousse-brownie. 


Dit toetje is wat mij betreft een echt succesnummer: het is gezond, erg lekker en niet moeilijk om te maken. Daarnaast is het geschikt voor elke zoetekauw, en zijn de ingrediënten makkelijk verkrijgbaar bij de supermarkt. Niet moeilijk doen dus, en toch lekker snoepen.



Ingrediënten:

• 400 gram zoete aardappel
• 2 eieren
• 4 eetlepels cacaopoeder
• zoetstof

Benodigde materialen:

• 1 cakeblik
• Blender
• Oven

En zo ga je te werk:

• Verwarm de oven voor op 180 graden
• Schil en kook de zoete aardappel tot deze zacht is
• Laat afkoelen en stop daarna in de blender
• Voeg de eieren, zoetstof en cacoapoeder toe aan de zoete aardappel en meng alles tot een mooi geheel
• Stop het mengsel in een cakeblik voor 30 minuten in de oven, en probeer eraf te blijven tot het is afgekoeld

Het laatste punt is misschien nog wel het moeilijkst, maar koud is het echt het lekkerst. De structuur zit namelijk tussen een mousse en een brownie in, en die structuur is pas helemaal op zijn best wanneer het geheel is afgekoeld.

———

Hier kan je Tessa vinden: 


You Might Also Like

0 reacties