Kerstvriendelijke makeup

12/09/2016

Nog even en het is zover: Kerstmis. Van het ene feestje naar hat andere. En wie aan Kerst denkt, denkt aan mooie rode lippen. Ik ga toegeven, ik ben geen krak in rode lippenstift. Wanneer ik deze wil dragen zit de rode kleur overal buiten waar ze moet zitten. Deze week ben ik dapper genoeg geweest om het toch uit te proberen en er zelfs mee naar school te gaan. 

Vandaag had ik met mijn twee beste vriendinnen op school afgesproken om een kersttrui te dragen. De mijne ultra kerst, natuurlijk. Met sneeuwpoppen, candycanes, sneeuwvlokken en hij kan zelfs zingen. Deze makeup look is geïnspireerd op mijn trui. 

Op school vertelde ik aan Anouk dat ik een blogpost wou doen rond een makeup look. En zij gaf  het idee om het ook te filmen, zodat je kan zien hoe ik ervoor zorg dat mijn gezicht er toch een beetje oké uitziet tijdens de feestdagen. (Oké, dat ware niet haar precieze woorden.) Dus als alles goed gegaan is, moeten jullie een video vinden op het einde van deze post. 


Dit zijn de producten die ik gebruikt heb. Allen van het Kruidvat, buiten mijn foundation die is van The Body Shop. Allen dus goedkoop en makkelijk te vinden. 

Ik ben begonnen met de foundation. Je kan ook beginnen met de ogen, maar dit is gewoon de volgorde die ik meestal toepas. Het is een dikke laag, maar ik wou dan ook dat het goed dekte. Vervolgens vul ik mijn wenkbrauwen in. Dit doe ik elke dag, zelfs als ik voor de rest geen makeup draag. Dit is beide vooral de basis van de makeup. 

Dan mijn ogen! Hier begin ik met een eyeshadow base zodat de oogschaduw een hele avond op mijn oogleden blijft zitten. Eerst maak ik een dun laagje met de 24hr Color Tattoo in de kleur On and on bronze. Dit is natuurlijk optioneel, maar ik vind dat dit altijd zeer mooi is onder andere kleuren oogschaduw. Dan blend ik een donker bruine kleur in de crease van mijn oog. Het is donkerder dan ik normaal zou doen, maar hé het is Kerst hé! En dan als laatste breng ik goede glitter aan. Vervolgens een paar laagjes mascara en KLAAR! (Je kan natuurlijk ook nog valse wimpers aanbrengen, maar deze had ik niet.)

Oké, nu nog contour, bronzer, blush en highlighter. Nu hier kan ik niet veel tips geven. Ik kan het zelf niet zo goed. Ik heb trouwens ook geen idee hoe je dit goed moet doen. Ik doe maar wat me oké lijkt. 
The final touch! Rode lippenstift. Nu, hier ben ik niet tevreden mee, vooral niet met de randjes! Maar oefening baart kunst zeker? Hopelijk lukt het tegen kerst al iets beter! Vergeet zeker niet eerst met een potlood de randen te doen, dit zorgt ervoor dat je lippenstift niet gaat lopen. 




Goh, zo flatterend zeg! *Kuch kuch*







You Might Also Like

0 reacties