Klassiek Evita met een Vlaamse toets

11/13/2016

Ach, wat ben ik weer goed bezig! Op 1 november ging in naar de Stadsschouwburg in Antwerpen voor de (voorlopig) laatste voorstelling van Evita. Natuurlijk was ik van plan om onmiddellijk een blogpost te maken. Maar deze meid hier, is dat natuurlijk helemaal vergeten.... Maar omdat Evita in maart/april terug speelt in Gent en Antwerpen, vond ik het toch nog de moeite om een review te schrijven.

Een goede twee jaar geleden kon je me vinden in Kursaal Oostende, kijkend naar Evita. Die keer wel de Britse versie. Die redelijk klassiek was en de muziek sprak me toen wel erg aan. Toen ik een tijdje geleden las dat Evita ging spelen in Antwerpen, maar dan Vlaams, twijfelde ik niet lang om tickets te bestellen.

Deze versie was duidelijk Vlaams, ik bedoel, er werden geen doekjes gewonden rond het feit dat Evita geraakt is waar ze was door met de juiste mannen naar bed te gaan. (Aan al die mensen die hun kinderen mee hadden. Misschien toch niet de beste Musical om die kleine schatten mee naar toe te nemen....) Maar Stany Crets maakte er een prachtige musical van. Al heb ik ook al mensen gehoord die er toch een andere menig over hadden.

Nu, hoe ga ik vertellen over deze musical zonder dingen te verklappen....
Aaaah!


Wat me direct opviel was het simplistische, maar mooie decor. Ik zal op rij 9, samen met Jonas van Geel en Bert Verbeke, dus ik had een zeer goed zicht op het podium (plus een deel van de rechter coulisse). Dus ik kon elk deel van het podium zien, had steeds iedere acteur in mijn gezichtsveld, ....

Het feit dat An Van den Broeck van kostuums wisselde op het podium zelf vond ik persoonlijk zeer fijn. En over die kostuums gesproken, die waren weer prachtig! En wat was ze een goede Eva Péron! Sébastien De Smet was ook een geweldige Ché! Het was zeer duidelijk dat hij niet volledig aan de kant van Eva stond (dit is zacht uitgedrukt).

Laat ons zeggen, dat de hele cast niet beter hand kunnen zijn.
Een dikke chapeau voor het ensemble, want die choreografie was gewoon prachtig! En al lieten ze het  er makkelijk uitzien, ik vrees dat het niet zo makkelijk was al het leek. Vooral zeer vermoeiend!

Wel, veel heb ik eigenlijk niet gezegd. Het was goed. Zeer fijn om naar te kijken, en neen, ik ga het niet vergelijken met de Britse. Ik raad het toch aan om in maart/april te gaan kijken. Gewoon doen!

In april ga ik naar Cats The International Musical.
Dan zal ik een snellere (en een betere) review schrijven! 

You Might Also Like

0 reacties