De gastronomische keuken

5/24/2016

Op 23 mei was mijn vader jarig en we besloten om voor zijn verjaardag naar L'Espérance te gaan. Een klein gastronomisch restaurant in De Haan. Al jaren ga ik naar De Haan tijdens verlengde weekenden, vakanties en zonnige dagen. Dat plekje aan de kust is zo wat mijn tweede thuis. Maar vreemd genoeg waren we nog nooit iets gaan eten in dit restaurant. Misschien ook omdat je best 2 maanden op voorhand reserveert. 

We besloten de menu van 3 gangen te nemen. Je kan er ook één nemen met 4 gangen of kiezen van de kaart. Nu eerlijk is zou je graag vertellen wat er allemaal op mijn bord lag, maar er ligt zoveel op. En ookal vertellen ze je elke keer wat er op je bord ligt, ik heb het niet kunnen onthouden. 

We begonnen met het aperitif van het huis. Zeer lekker, wel 12 euro voor een cocktail. Dat was bij het zien van de rekening wel even verschieten. Dan volgde een klein hapje, waar ik spijtig genoeg geen foto van heb.

Als voorgerecht was het kwartel en lever. Nu ik eet totaal niet graag lever, mede door het feit dat die beestjes daar mee afzien. Maar ik heb het flink opgegeten. Ik ben er eest mee begonnen en heb dan de kwartel opgegeten. Die was wel heel erg lekker. 


Het hoofdgerecht was Deense Kabbeljauw, dacht ik. Met asperges en tuinkruiden. En dit was zo lekker! Zeker het groene crèmpje aan de zijkant. Geen idee van wat het gemaakt was, ik ben niet zo goed met smaken. Maar ik zou het kunnen blijven eten! 


Als dessert kozen we het verrassingsdessert, dit bestond uit verschillend kleine hapjes. Allemaal even lekker! Nu mocht er van mij wel iets meer chocomousse bij zijn. 


Met andere woorden een echte aanrader voor een lekker etentje. Een menu is ongeveer 37 euro per persoon, dit komt goedkoper uit dan van de kaart. Maar houd er wel rekening mee dat je drinken hier nog bij komt. 




You Might Also Like

0 reacties