Vis met groentjes

2/04/2016

Bakken en koken is iets dat ik zeer graag doe. Omdat ik sinds september 2015 gezond ben beginnen eten en leven, is het tegenwoordig wel meer koken dan bakken. Ik probeer dat ook graag nieuwe recepten. En dit is één van de recepten die ik uitgeprobeerd heb. En ik vond het, ookal zeg ik het zelf, zeer lekker. Ik dacht ik deel het recept even, voor de mensen die opzoek zijn naar gezonde maaltijden. 


Ingrediënten (2 personen)

1 wortel
1 prei stengel
2 stukken vis naar uw keuze
1 sjalot
half glas droge witte wijn
50ml (light) room
olijfolie
saffraan

Bereiding


Ik begon met het snijden van de vis, in gelijke stukken. Deze kruidde ik dan met peper en zout. Na het kruiden, deed ik de vis in bloem aan beide kanten. Deze vis bakte ik dan in een pan met olijfolie tot het een goudbruine kleur kreeg. Eenmaal goudbruin, voegde ik een sjalot toe. Gevolgd door het halve glas witte wijn en een beetje saffraan. En liet de wijn toe om te verdampen. Daarna voegde in de room toe. Nu moest de vis 10 minuten sudderen.







In die zelfde 10 minuten sneed ik de wortel en de prei in gelijke staafjes. En ook deze werden gebakken in een pan met olijfolie.







Wanneer de vis klaar was haalde ik beide pannen van het vuur. Eerst legde ik de groenten op een bord, met de vis er boven op. Gevolgd door enkele lepels van de room uit de pan met de vis.





En klaar! Zo simple is het! Ik vind dit perfect voor op een dag dat je niet veel tijd hebt. Of wanneer je niet echt zin hebt om te koken. 



You Might Also Like

0 reacties