Is jouw smartphone je beste vriend?

2/05/2016

Herinner jij de tijd waar niemand met zijn gsm rond liep? 
Neen? 
Ik ook niet... 

En hoe graag ik ook wil zeggen dat ik het verveeld vind dat iedereen constant op zijn gsm zit, hoe graag ik je ook wil vertellen dat ik niet elke seconde op mijn smartphone kijk, hoe graag ik je zou vertellen dat ik niet flip wanneer ik mijn gsm niet meer vind... Eerlijk, mijn smartphone en ik zijn een onafscheidelijk duo. 


Tuurlijk, ik kan gerust een weekend zonder mijn gsm. Soms schakel ik hem ook een heel weekend uit, zodat ik niet rustig andere dingen kan doen. Maar als hij ingeschakeld is, ja dat ligt hij nooit verder dan twee meter. En het feit dat ik op bijna elke social media site te vinden ben, maakt het niet gemakkelijker. Wanneer je mijn gsm opent en even kijkt naar mijn apps, dan kom je deze tegen: Facebook, Messenger, Twitter, Youtube, Snapchat, Instagram, Swarm, Keek, Quivr, Spotify, Pinterest, Bloglovin, Yelo Play, WhatsApp, enz. En natuurlijk moet ik deze af en toe checken. 



Daarnaast, tegenwoordig kan je zelfs met je gsm praten. Dus technisch gezien heb je geen menselijke vrienden meer nodig. Begrijp me niet verkeerd, ik heb wel degelijk menselijke, levende vrienden... Toch een paar. 


Maar door dit apparaatje kan ik in contact blijven met mijn vrienden die wat verder wonen. Een deel van mijn vrienden zijn sinds dit jaar op kot. En ookal zijn ze niet zover weg, het is toch moeilijker om af te spreken. Maar in contact blijven, dat lukt toch wel, mede door het internet. En dat vind ik wel een groot voordeel. 

Wat is jouw menig of al deze technologie? Laat het me hier onder weten, en vergeet zeker je eigen blog niet achter te laten! Dan neem ik heel graag een kijkje.




You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik herinner me zeker de tijd voor de mobiele telefoon nog. Wel had ik rond de eerste klas dat de Blackberry's begonnen, die ik overigens niet wilde.. Tegenwoordig is overal technologie. Mijn nichtje van 2,5 jaar oud kan onderhand beter met de Iphone van haar vader overweg dan hijzelf..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mijn nichtjes kunnen er ook goed mee overweg. Ze zijn nu beide 4. Ik herinner me vaag nog de tijd zonder gsm, maar toen ik in het 2de leerjaar zat, had ik mijn eerste gsm al... Het was wel handig omdat ik te voet naar school ging, dus dan kon ik bellen als er iets scheelde. :D

      Verwijderen