Cranberry havermout koekjes

2/16/2016

Vorige week was ik binnen gewandeld in Hema, daar kan ik gewoon rondlopen en kijken naar alle leuke spulletjes. En deze keer heb ik ook iets meegenomen. Namelijk hun Make & Bake koekjes. Ik nam de havermout en cranberry koekjes mee naar huis. In deze pot bevat bijna alles wat je nodig hebt voor te bakken, je moet enkel één ei en 150g boter toevoegen. En dit alles voor maar €4.50. 

(De foto's in deze post zijn genomen met mijn smartphone, mijn excuses als ze van mindere/slechte kwaliteit zijn.) 


Het spijtige vond ik dat je niet echt weet hoeveel gram er van de bloem, suiker, havervlokken en cranberries in zit. Anders zou ik het ook gewoon kunnen maken zonder de pot te moeten kopen. Maar natuurlijk is het wel logisch dat Hema liever heeft dat je bij hen komt kopen. Daarnaast zijn er op het internet nog verschillende recepten te vinden. 


Na alle ingrediënten door elkaar te mixen, maakte ik telkens 9 bolletjes die ik plakdrukte. Ik heb met  deze mix 18 koekjes kunnen maken. De oven voorverwarmen op 180°C en de koekjes hoeven maar 15 minuten bakken.


Geslaagd?
Jazeker! De koekjes zijn heerlijk van smaak, niet te zoet. Daarnaast zijn ze knapperig vanbuiten, bij mij waren ze ook knapperig vanbinnen. Eigenlijk hadden ze zacht vanbinnen moeten zijn. Met andere woorden, ik had ze iets minder lang in de oven moeten laten zitten.

Smullen maar!



You Might Also Like

0 reacties