Wonder

1/22/2016

Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is.
Een citaat van Albert Einstein.

Zelf probeer ik zo goed mogelijk volgens dat laatste te leven. Al moet ik toegeven dat dat gemakkelijker gezed dan gedaan is. 

Want geen nu toe, eigenlijk is alles in deze wereld toch een wonder. Van het bloempje dat op zichzelf kan beginnen groeien, tot de regenboog die je begroet bij regen en zon.  


De manier hoe de wolken kunnen veranderen in enkele seconden, wanneer er buiten een storm heerst en wanneer de eerste sneeuwvlokken naar beneden dwarrelen. 


Is het niet allemaal een wonder?
Een wonder heeft niets te maken met godsdienst of geloof. 
Voor mij is een wonder iets moois dat niet echt verklaard kan worden. 
En voor mij is de natuur in het algemeen een wonder. Ook wij zijn een deel van deze natuur. We zijn zelfs een heel nietig wezen in de natuur. We zijn enkel een beetje gaan domineren. 


Al stelt de mensheid mij de laatste tijd teleur. En neen, ik heb het niet alleen over wat er gebeurd in de wereld omtrend oorlog. Maar ook gewoon dagelijkse activiteiten.
Kijk eens om je heen.... Niemand vertrouwt elkaar nog. Geef toe, wanneer iemand je om 30 cent vraagt, neem jij je portemonee boven? Eerlijk, ik ook niet. Hoeveel mensen zouden er hulp bieden als iemand iets laat vallen? Houd jij de deur nog open voor mensen? En ik bedoel niet de deur tegen houden, ik bedoel echt open doen de ander erdoor laten lopen en dan zelf pas door de deur passeren. 


Daarom, probeer dat jaar voor meer wonderen te zorgen. Begin de dag en bekijk alles alsof je het voor de eerste keer ziet. En help eens iemand. Al is het maar één persoon. 

Wat vinden jullie een wonder? 
Laat het me weten! 












You Might Also Like

0 reacties